“GBIservices helpdesk, waarmee kan ik je van dienst zijn?”

Geplaatst door op 22 september 2017

Sinds de oprichting in 2015 heeft GBIservices een enorme ontwikkeling doorgemaakt. We hebben een groei gemaakt van 20 naar 200 meldingen per maand en GBIservices is uitgebreid met verschillende diensten. De ontwikkeling bracht een periode van gewenning met zich mee, maar inmiddels beschouwen Antea Group en DataQuint de helpdesk (of: Service Center) van GBIservices als belangrijke toegevoegde waarde. De vraag is natuurlijk of GBI-gebruikers dezelfde ervaring hebben? Afgelopen periode is een klanttevredenheidsmeting gestart om de ervaring van GBI-gebruikers met de helpdesk te toetsen. De resultaten delen we graag met jullie!

Klanttevredenheidsmeting

De GBI-gebruikers die in de maand juni contact hebben gehad met de helpdesk, zijn benaderd voor de meting middels een korte enquête. De enquête ging in op de tevredenheid, wat voor de GBI-gebruikers de belangrijkste factoren van een helpdesk zijn én tips ter verbetering van de helpdesk van GBIservices.

Goede respons met een nóg mooier resultaat

In totaal verstuurde GBIservices 125 enquêtes en hebben 70 gebruikers de enquête ingevuld. Een respons van maar liefst 56%. Het hoge responscijfer is voor GBIservices een teken dat de helpdesk belangrijk wordt gevonden door de GBI-gebruikers.

Maar waar we trots op zijn, is het resultaat. 95% van de GBI-gebruikers is tevreden of zeer tevreden over de helpdesk van GBIservices. Met de minder tevreden gebruikers is ondertussen persoonlijk contact opgenomen.

We hebben tips, complimenten en suggesties gekregen over de helpdesk. De gebruikers beschouwen de klantvriendelijkheid en deskundigheid als belangrijkste succesfactor van de helpdesk. Hierover waren gebruikers zeer lovend: “Vriendelijkheid en deskundigheid, dit is prima voor elkaar!”

De meest voorkomende tip is gerelateerd aan de status-update van een melding. Gebruikers willen graag op de hoogte blijven over de status waarin de afhandeling van hun melding zich bevindt. Deze ontwikkeling staat ook bij GBIservices zelf hoog op het verlanglijstje! Op dit moment worden de mogelijkheden onderzocht om klanten inzicht te geven in de status van hun calls.

Het Management Team van GBIservices is blij met het mooie resultaat van de klanttevredenheidsmeting. Ook gaat hun dank uit naar de deelnemers voor het invullen van de enquête. Dankzij de input van de deelnemers blijven we GBIservices en de samenwerking verbeteren!